måndag 31 maj 2010

Mysteriet med Hensvik

En sak förstår jag inte med Ikeas barnrumsserie Hensvik som jag älskar så mycket. Jag får inte ihop vad som egentligen ingår i sortimentet eller inte! Vi har spjälsängen nu, och den är jag fantastiskt nöjd med - den är så fin att jag får hjärteknip bara jag tittar på den. Så jag har tänkt att vi ska köpa en hylla i samma serie också, till Linneas rum. Isak har en 4x4 Expedit i sitt rum, vilket har varit bra, men som bokförvaring lämnar den bokhyllan tyvärr en del att önska. Så min plan är att Linnea ska få en bokhylla och en hylla för leksaker. Och när jag var hemma hos Benny och Madde och såg Tyras fina hylla blev jag så glad - hon har en Hensvikhylla, köpt alldeles nyligen på Ikea. Yeyy!, tänkte jag, och surfade in på Ikeas hemsida på jakt. Men nej, ingen hylla där inte. Samma när jag var på Ikea inför Linnis födelse - då såg jag en Hensvik barnsäng. Molnlinjen man inte kan ta fel på, de kontrastskapande små detaljerna. Men på hemsidan? Nej. Eller jo, när man närstuderar sidan hittar man båda produkterna - men bara på presentationsbilden!

Finns produkterna eller finns de inte?

 
En annan ljuvlig tingest från Ikea. Sänghimlen Himmel för blott 99 spänn <3


En vit Expedit 2x4 önskar jag också till hennes rum


Fyra rosa Dröna till det, tack :)


Men än så länge nöjer jag mig med en sån här. Till vardagsrummet. Att gömma alla grälla leksaker i ;) That would be lovely! Rackarns bara att Ikea ska ligga så långt bort från mig.

4 kommentarer:

  1. Synd att jag inte visste, har varit dit 2 gånger de senaste 2 veckorna..

    SvaraRadera
  2. Och du, om du skriver in Hensvik i sökfältet på Ikeas hemsida så kommer alla produkterna upp på sidan!! :-) Många fina möbler till lilla tjejen..

    SvaraRadera
  3. Ida:
    Ja, jo, jag har ju liksom sökt där, men vad hjälper det mig? Det är ju samma sak liksom. Den hylla som Tyra har är inte samma som finns på hemsidan...

    SvaraRadera
  4. Ida:
    Vi ska hem till Benny och Madde på torsdag, då kan jag fota hyllan så får du se vad det är för nåt hon har :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...